Anch The One And Only

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Har väl glömt bort att jag har en blogg då :)

Av Anch - 3 december 2012 13:13

Som sagt har väl helt glömt bort att jag har en blogg då men kan ju uppdatera lite om vad livet har gett sedan jag skrev sist :)

 

Har varit till sjukan ytterligare gånger med Nea å hennes ben, börjar vara skapligt trött på att aldrig få några raka svar utan bara bli runt skickad hela tiden...

Har köpt ett stöd till hennes knä då det "glider" ur led flera gånger per dag å hon inte kan gå som hon ska...

Å gissa vad...Jepp knät sitter på plats å hon kan röra sig "normalt" så att säga...

I 2 år har vi farit fram och tillbaka med henne och hennes ben å kollat både det ena och det andra, sen köper vi ett knästöd å vad händer jo hon kan gå bättre än hon gjort på 2 år och hon slipper lida över att knät "glider" ur led...

 

Nu väntar vi på att få komma in till barnortopeden för fler undersökningar på knät.

 

 

Jag har fått en timvik anställning, vilket känns väldigt skönt för då kanske man äntligen kan komma igång med å jobba lite igen :)

 

Fast jag ska börja en utbildning efter jul å nyår, bageri/konditor utbildning :)

Ser fram emot det som sjutton, ska bli så jäkla kul :)

 

 

Nu till den egentliga orsaken att jag satte mig här för att skriva...

Hörde en låt på radion som satte igång hjärnan lite...

Började minnas "gamla" tider, "gamla" vänner :)

Sen fortsatte tankarna iväg och började snurra för fullt å vips hade jag hunnit minnas bort 2 timmar, ganska komiskt måste jag säga :)

En fundering som dök upp i mitt huvud efter att jag tagit en tripp down memory lane var ifall mina "gamla" vänner, bekanta, "gamla" pojkvänner någonsin sätter sig ner å minns det som varit där jag har varit inblandad?????

 

Skulle vara så kul å veta om man är ihåg kommen eller om man bara är ett "gamalt" minne som lagts på hyllan :)

 

Jag satt å funderade på vilka tvister livet har för en å vilka vägar man väljer att ta...

Visst jag har absolut INTE varit guds bästa barn men idag är jag glad för det livet har gett mig å där jag befinner mig nu :)

Jag har en underbar familj, en underbar make å helt underbara barn :)

Visst finns det saker man kan önska sig men dem kommer efterhand dem oxå bara man kämpar för dem :)

 

Är det fler än jag som kan komma på sig med att sitta å minnas "gamla" tider????

 

Jaja det märks nog :)

 

Julen är snart här som alla andra år är det disskutioner om vad man vill ha i julklapp å vad som man ska ge i julklapp:)

Igår talade Nea om att hon inte önskar sig något elektroniskt i julklapp å om det skulle vara elektroniskt så skulle det gå på batterier :) 

När vi bad henne utveckla det hela så blev det att hon vill inte ha någon dator, surfplatta eller ny mobiltelefon men en mp3 skulle kunna gå bra :)

Sen så ändrade hon sig å ville inget ha mer än en symaskin, massor av tyg å kläder...

Ja det blir väl å införskaffa ett presentkort till henne så kan hon få köpa sina egna kläder :)

Lillasyster å andra sidan hon vill ha en ny mobiltelefon, en surfplatta, färgpennor å kläder så det blir väl presentkort till henne oxå...

Ja naturligtvis så får dem fler julklappar men det avslöjar jag inte här :D

Vad min älskade gubbe ska få det vet jag inte, jag vet inte ens vad jag själv vill ha...

Ja ja det är ju inte julafton imorgon så jag har ju lite tid på mig att hitta på något :)

 

Nej nu är det dags att gå tillbaka till vardagen å fixa tvätten :)

 

Puss å kram :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anch - 12 oktober 2012 10:19

Sedan vi gifte oss :) Det har varit 10 år av upp å ner men dem goda stunderna överväger dem "dåliga".   Vi har gått igenom praktist taget allt å vi har kommit ut som vinnare på andra sidan :) Det finns många som har försökt sätta käppar i hju...

Av Anch - 27 september 2012 08:37

Som sagt igåt fick vi ju veta att dem hade sett en förändring på Neas röntgenbilder som ska vidare undersökas. Vi var även till VC iom att vi hade fått en tid dit för att träffa läkaren som kommer att vara " sambandscentralen" för allt.   Det b...

Av Anch - 26 september 2012 12:43

Japp idag fick vi brev från läkaren ang Neas höft och problemen med den. Som jag skrivit tidigare så har hon gått med detta i 2 år och läkarna har inte hittat något fel fast dem ser att det är något fel men nu har dem ÄNTLIGEN hittat felet. Det s...

Av Anch - 18 september 2012 22:43

Ja så har vi fått ytterligare en läkartid till Nea, ytterligare en läkare att förklara situationen för... Detta håller på å gå oss alla på nerverna, det spelar ingen roll hur många läkare Nea träffar, som undersöker henne, skickar henne till röntge...

Av Anch - 18 september 2012 22:43

Ja så har vi fått ytterligare en läkartid till Nea, ytterligare en läkare att förklara situationen för... Detta håller på å gå oss alla på nerverna, det spelar ingen roll hur många läkare Nea träffar, som undersöker henne, skickar henne till röntge...

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards