Anch The One And Only

Alla inlägg under maj 2011

Av Anch - 26 maj 2011 18:52

Har jag varit på idag med min äldsta dotter å som det verkar så är allt bra fast hon har lite koncentrationssvårigheter men men inget vi lägger mycket vikt på...Hon klarar sig bra i skolan ändå men det ska utredas om hur mycket svårigheter hon har när det gäller koncentrationen...

Sen pratade vi om ifall att de va något som hände på skolan iom att jag får inte ur Lennea någonting när det gäller skolan men va fröken tyckte så va allt bara bra :)

Men det är fler elever i Lenneas klass som inte vill berätta hemma vad som händer i skolan så antingen är det något allvarligt eller så anser barnen att det inte finns något att disskutera :)

För övrigt så fick hon bara beröm om hur duktig hon va i skolan å vilken jätte snäll kamrat hon är så det va ju kul :)


I morgon bitti klockan 4.15 blir jag upphämtad för då sk adet bära iväg till Ullared med Jessica å Thomas, ska bli kul...Måste köpa lite kläder åt barnen så att dem har :)

Leggings å tunikor :)

ja mamma ska se om inte hon hittar något till sig själv oxå men det e inte lika viktigt, jag har ju faktist en massa kläder i min garderob även om jag inte använder allt, inte ens hälften :)


Har haft besök av en viss Lindy idag oxå sen dök grannen upp å sedan så traskade vi iväg å kollade på lite loppisar å då joinade AC oss å sedan var det full rulle på oss allihopa :)

Vi har faan inte ett rätt någon av oss när det kommer till kritan :)

Jag tror att det var länge sedan jag skrattat så mycket som jag gjorde idag, tänk vad en liten glass kan ställa till med :D


Berättade för mina barn att jag skulle iväg till Ullared imorgon å kommentaren jag fick av Thuwa var oslagbar :)

-Mamma nu har du en sekund på dig innan du får stryk

1, Jag springer ut å stoppar bilen innan ni åker

2, Jag vill följa med å

3, du får stryk av mig

Detta sitter min 6 åring å säger åt mig vid matbordet 100% allvarlig gissa om jag skrattade :D


Nej nu ska jag nog gå å hitta på något innan jag somnar på stolen :)


Puss å kram :)

Av Anch - 25 maj 2011 14:18

Som sagt idag var det dags att åka in till Motala för att träffa läkaren å se vad det kan vara som orsakar Lenneas nästan dagliga huvudvärk...

Det hela började med invägning å längdtagning sen fick vi komma in till läkaren å han ställde 1000 och 1 frågor ang allt från graviditeten fram tills idag, Lennea var i sitt esse å ville absolut inte vara med på att svara på några frågor så hon kollade på allt annat än det hon skulle koncentrera sig på :/


Iom att hon bara vägrade lyssna eller göra som läkaren sa så undrade han om hon har koncentrations svårigheter hemma å i skolan å ja det har hon, hon har väldigt lätt för att sväva bort å komma av sig så nu ska han utreda om hon har någon form av ad/hd eller koncentrations svårigheter.

Dessutom så var det en period då hon blev mobad i skolan vilket han undrade om det hade blivit bättre varav att jag svarar jo jag tror det iom att hon inget sagt men då tittar Lennea på mig å svarar jag vill inte berätta något så nu vet jag inte längre...

Det som kommer att hända i nu läget är att läkaren kontaktar skolpsykologen för att dem ska kolla hennes koncentrationssvårigheter och hur det verkligen är i skolan å om det är därför hon har huvudvärk varje dag å om det inte är det så kommer dem att gå vidare å undersöka å utreda....


Innan vi fick åka hem ville läkaren ha blodprov eftersom han skulle kolla blod (nånting nånting, tappade bort vad det hette) och ämnesomsättningsprov, det tog närmare 1 timme innan dem lyckats få ut så mycket blod dem behövde utav Lennea för hon bara vägrade att bli stucken i armen så det blev tre fingrar istället :( Inte lika kul men men....

Så nu är det bara å vänta å se om blodprovena visar något eller inte, sen kommer läkaren att höra av sig efter sommaren för å se om huvudvärke upphört för om det gjort de beror den med största sannolikhet på skolan...


Så imorgon när det är utvecklingssamtal så måste jag tala om för Lenneas fröken hur det ligger till och vad läkaren sa till mig sen så sk ajag ha en grundlig redovisning för vad som händer i skolan och får jag inte det så skulle jag kontakta läkaren igen för då kommer han att kontakta skolan...


Så idag som skulle ha varit min tvätt å städ dag fick bli min sitta på sjukan dag istället :) Får ta igen det imorgon eller på fredag beror lite på tid iom att jag, Lindy, AC å Anna ska iväg å kolla på lite saker :)


Ja mer än så hade jag nog inte att tillägga för tillfället :)


Puss å kram :)


Av Anch - 24 maj 2011 08:28

Jaha då var det tisdag då :) Vad ska dagen bjuda på tro :)

Eftersom att jag gjorde allt igår så finns det inte så mycket jag behöver göra idag mer än att vika tvätten men det går ju fort :)


Får se om jag å Lindy knatar iväg till loppisen idag eller om vi skjuter på det tills på torsdag, beror på om vädret blir bättre eller inte :)

Anna ville haka på om vi drar dit på torsdag så jag funderar på å vänta tills dess för då kan vi åka bil :) Man får ju inte vara dum, då kan man bli politiker :)


Tyckte faktist lite synd om mina barn i morse då dem drog iväg till skolan, blåste som satan å kallt så in i helvete men dem drog iväg med ett leende på läpparna så det va ju bra iaf :)


Vill passa på att än en gång tacka mina kära vänner som hängde på till klubben i lördags, faan va sköj vi hade måste vi göra om :)


Får se om det blir barhäng på lördag oxå beror lite på hur man känner sig :) Kanske ska fira min födelsedag en dag tidigare än vad den är, har inte riktigt bestämt mig faktist :)

Skulle vara kul å dra ihop ett gäng å se vad vi kan hitta på :) Jaja vi får se vad vi hittar på :)

Jag har iaf kommit på lite vad jag vill ha i present :)

1) Kläder

2) plattång

3) Tvättmaskin

4) ny soffa

5) ny snabeldrake


Ja det är vad jag har kommit på än så länge men det dykeer nog upp lite mer innan söndag så vi får se :)

Kanske får något av det jag vill ha :) Beror nog på om jag varit tillräckligt snäll :)


Imorgon ska vi in med Lennea till läkaren så det kanske blir någon ordning på hennes huvudvärk snart :( Tycker så synd om henne som måste stå ut med migrän från å till nästan varje dag :(

Hon ser inte fram emot att missa skolan men samtidigt så vill hon oxå få ordning på detta med huvdvärken....:(


Hade myspys me gubben igår kväll å det va ett tag sedan det bara var vi två :) Riktigt mysigt faktist :) Käkade så jävla god mat nu är ju bara problemet att jag ska komma ihåg vad det var jag la i maten så ja kanske kan göra om det någon gång :)


Nej nu har jag absolut inget mer att prata om för tillfället så nu ser jag till att hålla käft :)


Puss å kram :)

Av Anch - 23 maj 2011 13:31

Jahopp har jag gjort snart allt som stod på schemat för idag :) Städat å tvättat nu är det bara lite plugg kvar sen kan man äntligen ta kväll :)


Helgen har varit riktigt bra :) I fredags så var det bara lugnt här hemma så vi mysade lite å hade det gött, sen på lördagen så blev det in till klubben på barhäng vilket va skit kul :)

Lindy å hennes karl Hasse hakade på vilket gjorde mig jävligt glad, sen stiftade jag två nya bekantskaper med en viss liten Ida å hennes gubbe Lenny satan vilka sköna människor men vad säger man Pitebor naturligtvis :)

En av de roligaste kvällarna jag har haft på klubben faktist så det måste bli fler gånger tycker iaf jag :D

Söndagen bar iväg in till Linköping med Matilda och Julia på modell för en dag men jag tyckte att korten va så jävla dyra så jag ville inga köpa men kul var det :) Visst hade det varit kul å ha lite foton men samtidigt så tycker jag att det va för dyrt så jag får väl gulla med söta lilla Pelle å se om han har lust att ställa upp som fotograf så kan vi ta egna foton :)

Både Matilda å Julia köpte gruppfoto så någon bild finns det faktist på mig :)


Ja samanfattning av helgen :) Den har varit skit rolig så fler sådana helger röstar jag för :)

Nej nu måste jag ta itu med skolböckerna lite så jag inte kommer efter :)


Puss å kram :)

Av Anch - 20 maj 2011 12:28

Ska faktist bli ganska skönt att vara barnledig även om det bara gäller ett par timmar    Ungarna ska åka hem till storasyster Jessica   

Så då kommer jag att botanisera i min garderob, städa å sätta upp lite saker på väggarna   


Fortfarande lite depp men men inte mycket att göra åt det mer än att ta sig i kragen å försöka komma tillbaka    Det ska nog funka, jag är inte den som deppar vidare längre, problemet är alla tankar som surrar runt men dem försvinner nog tids nog dem oxå   

Ibland tar tankarna över lite för mycket, speciellt när jag ska sova vilket blir att jag ligger å funderar å kan bara inte slå ifrån mig tankarna  


Har betala våra söta kaniner nu så nu ska vi bara lyckas framta hem dem på något sätt   Funderar på å gulla riktigt med min söta, gulliga, super snälla pappa å se om han inte kan komma å hälsa på å ha med sig kaninerna  

   

Den svarta luddtussen är Alice å den brunvita är nonstop sodiak   

Thorda ska bygga en utebur till dem så dem kan vara ute nu under sommaren men i vinter får dem vara inne....

Så nu kommer mina barn att vara världens gladaste barn ett tag iaf  


Imorgon är det barhäng på klubben så då ska söta, snälla, rara Robine komma hit å kolla till barnen å ha mys med dem så imorgon blir det att handla hem en massa gottis så dem kan sitta å mysa å kolla på film...

Hoppas på att Lindy å Hasse oxå dyker upp på klubben så man kan flippa lite   eller vad säger du Lindy?????


Nej nu tror jag att det är dags att dra en kaffe å en cigg på altanen  


Puss å kram   

  

Av Anch - 19 maj 2011 08:37

Just nu känns allt bara skit å bläääää å faaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn :(

Känner mig inte som mig själv just nu, kan ju bero på allt som har hänt de senaste dagarna :(

Känner mig sviken, ledsen, uppgiven, upprörd, arg å besviken som faaaaaannnnnn :(

Men men vad kan man göra? Det blir tydligen så ibland :(

Inte för att jag någonsin trodde att det skulle bli såhär men det har det tydligen blivit så nu vet jag inte riktigt hur jag ska hantera allt :(

Magen är helt jävla fucked up eftersom jag de senaste dagarna har varit näst intill hysterisk.......

Jag har tappat all lust till någonting för tillfället har egentligen bara lust att lägga mig i sängen å bara sova bort allt som någonsin kan existera men så funkar det inte i verkliga llivet så det är bara att bita ihop å se glad ut å ta itu med allt :(

Shit det var inte mycket som var positivt i detta men va faan ska jag säga, det är så jag känner mig just nu :(


Nu ska jag försöka ta mig i kragen, rycka upp mig å kanske göra något åt min vardag så att det blir lite ändring, försöka går ju....


Sitter å väntar på att VC ska ringa upp så jag får prata med dem om Thuwas öga, hon är röd i ögat å dessutom så ser det ut som om hon har ett ärr precis på kantan till (lallalalalalalalla tappade bort vad det heter) det blåa i hennes ögon, faaaaaannnnn hjärnan är ockuperad av annat märker jag :) Kan faaaannnnn inte koncentrera mig på något för tillfället :(


Nee nu får jag se till att hjärnan komer tillbaka så nu ska jag poppa satan ur stereon å sedan försöka leva lite :)


Puss å kram :)

Av Anch - 16 maj 2011 09:00

Jaha då var det måndag igen som så många gånger förr :) Idag blir det som vanligt städa å tvätta men idag har jag ungarna hemma så vi får se hur bra det går :)

Just nu är dem inne på rummet å städar så jag kan dra fram snabeldraken å suga lite på golven :)

Måste få tag på en kaninbur till (innebur), vi har fått tag på 1 gäller bara att vi ska hämta den så nu är det bara en till vi behöver å sedan är det bara att ta hem kaninerna:)

Jag ska försöka få morfar till att komma ner tills jag fyller år och då kan han ta med sig kaninerna ner :)

Nej jag har inte nedräkning tills jag fyller men bara för det så måste jag ju informera om att det är "bara" 13 dagar kvar till man fyller :)

Inte för att det är så mycket å fira, jag blir ju "bara" 31 år så det är inget att fira :)

Måste fixa till lite här hemma oxå mer än att städa :) Jag tänkte att jag skulle försöka röja lite bland allt vi har samlat på oss å förhoppningsvis så blir jag av med lite skit men men det märks ju :)


Helgen har varit bra, tittade på eurovision ihop med ungarna men barna tyckte att alla låtar förutom Saades var dåliga så dem gick å la sig, kollade på hockeyn å såg Sverige bli förnedrade av Finland, grattis till Finland starkt jobbat :)

Igår var vi in till Motala å tittade på Lova när hon ställde upp i talangjakten å faan va duktig hon va :)

Mina barn blev inspirerade av henne så dem har bestämt sig för att nästa gång ska dem oxå ställa upp å sjunga :)

Jag har sagt att naturligtvis så får dem va med men jag vet att dem kommer att vara så blyga att dem troligtvis inte kommer att stiga upp på scenen :) Men vill dem testa så får dem naturligtvis det :)


Jaha snart är det dags att dra sig ut till tvättstugan med tvätten så det är nog dags att avrund för tillfället annars kanske jag blir sittandes här resten av dagen :)


Puss å kram :)

Av Anch - 13 maj 2011 08:58

Ja lägenheten är det en jävla ordning i fann jag städar varannan dag bara för att slippa ha hur mycket som hellst när man sk astäda känns jävligt gött faktist :) Sen att det tvättas nästan jämt är ju inte heller någon nackdel iom att jag har barn så verkar det nästan som om tvätten går från noll till 100 på 5 sekunder :)

Har kollat ut nya tapeter till vårat sovrum så nu blir det att tapetsera om där inne å sedan blir det att ta resten av lägenheten pö om pö så kanske man kan få den ordning man vill ha här hemma...

Skulle vilja bli av med lite möbler oxå men vet inte riktigt vad jag ska ha istället :)

Vi har en ekbokhylla med barskåp och tv hylla i 4 delar som jag funderar på å sälja men var ska jag då ha alla böcker å saker som vi har?

Ja ja det får bli en senare fråga :)


Nu till något lite tråkigare, "lilla" Kim kommer inte att flytta hit :( Han är alldeles för ostabil för att kunna fungera i en familj och iom att jag har barn så vill jag inte riskera att han gör dem något så han får vara kvar hos sin ägare.


På tal om morötter, jag har fått mitt nya bord till altanen nu så nu sk ajag köpa hem färg så jag kan måla det å sedan är det bara soffan som saknas så kanske altanen oxå blir så fin som jag vill ha den :)


Nej nu måste jag sätta igång å dra ihop rsten av tvätten så att jag är klar när jag ska ut i tvättstugan kl 10.00 sen blir det ett varv med snabeldraken å fröken vera mopp för att sist avsluta inlämningsuppgiften till skolan så man kanske kan få ta sig helg sen :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards