Anch The One And Only

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anch - 21 augusti 2011 16:43

Jepp nu har charmtrollet LIzzie bott hos oss en vecka å det har gått bara bra :) I början var det lite stökigt med katterna men än så länge så har det gått bara bra, igår sov Lizzie, Mira och Herman i samma säng (väldigt gulligt) :) Tyvär kunde jag inte ta kort iom att jag själv låg i sängen å hade inte kameran el telefonen i närheten :)


Lizzie är jätte mysig men som med alla andra könsmogna hundar lite bångstyrig å testar gränser, precis som barn :D

Hon bara älskar att bada har vi kommit underfund med, så fort vi kommer upp på väder så skriker hon rakt ut när hon inte får gå ner i vattnet å hon älskar att köra ner huvudet under ytan å skvätta upp vatten för att sedan jaga det :)

Mira å Lizzia har börjat busa en massa nu så ibland blir det VÄLDIGT trångt i soffan :)


Imorgon börjar barna skolan igen efter sommaren, barna ser verkligen fram emot det :)


Förhoppningsvis så kommer mattläggaren imorgon å lägger in en ny matta i hallen så vi kan få välja nya tapeter så att hallen snart kan bli klar :) Börjar vara trött på att hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag...

Sen kan vi fortsätta med resten av lägenheten, vi ska införskaffa en duschkabin till badrummet, tapetsera om i vardagsrummet, stora sovrummet å lilla sovrummet :) Sen blir det att försöka införskaffa lite nya möbler som ska passa in oxå, så det blir nog en massa saker som kommer att gå ut på annons :)


Ska in till bostadsbolaget imorgon oxå för att snacka med dem om bla duschkabinen å sedan val av tapeter...


Om en stund så blir det att gå ut på en lång promenad med vovvarna och familjen innan det är dags för barna att duscha å göra sig klara för sängen iom att skolan börjar imorgon så måste dem komma isäng tidigt ikväll :)


Nej nu ska jag städa lite å sedan sammankalla familjen så att vi kan gå iväg :)


Puss å kram :)

Av Anch - 14 augusti 2011 00:43

Jepp idag kom våran nya bebis Lizzie hem :) Hon är super go :) Fortfarande väldigt valpig fast hon snart blir 1 år men det är ju som med oss människor vi mognar alla olika:)

Det har funkat riktigt bra här hemma ikväll, Mira har varit lite bitchig men det är hon alltid med nya hundar hon träffar...

Katterna uppskattar inte vårat nyförvärv så mycket för tillfället men det kommer att gå över det oxå bara man ger det tid :)

Just i nuläget ligger Herman och Mimmi under soffan och turas om med att morra åt henne så fort hon rör sig, Smulan har gömt sig i sovrummet...

  Det kommer att komma fler bilder på henne bara jag får lite tid så :)

Känns skönt att åter igen ha en schäfer hemma :)

Nu är det bara att vänta på att hon ska bli riktigt hemmastadd sedan blir det att börja träna spår och sök med henne för hon är en riktigt arbetsvillig vovve och vill vara med överallt så det kommer nog att gå bara bra.


Hon har varit jätte duktig med barnen som har varit här hemma idag och hälsat på ( nästan hela bostadsområdets ungar:)), hon har varit väldigt försiktig med dem alla men hon är lite hoppig så det har vi förvarnat dem om :)

Än så länge så ar hon inte skällt när det har ringt eller knackat på dörren så vi får se hur det blir inatt när husse kommer hem från festen :)


Imorgon så kommer Mimmi att flytta hela vägen över gräsmattan och hem till våran granne, blir bäst för henne tror jag iom att hon ska nog vara ensam katt och inte behöva kämpa med 2 andra...

Barnen är naturligtvis ledsna men det va som jag förklarade för dem att det är för hennes eget bästa och detsamma gäller för kaninerna, Zodde har ju redan flyttat oxå till en granne men vi har fortfarande kvar Alice...

Eftersom barnen inte har det intresset i henne så tycker vi att det är för hennes eget bästa att hon får flytta istället för att hon ska vara sittandes i sin bur hela tiden och ingen vill hålla på med henne....Visst jag skulle kunna hålla på med henne under dagarna men eftersom att det var ungarna som ville ha henne så är det deras ansvar att hålla på med henne och inte bara mata henne....


Nej nu ska jag gå ut och röka och sedan så blir det nog att slå omkull på soffan, känner mig rätt sliten...

Blev lång bit med bilen....


Puss å kram :)

Av Anch - 11 augusti 2011 15:55

Nja smäller å smäller kanske är å ta i men det blir att börja stor motionera iaf :)

Känns riktigt gött faktiskt även om det va ett tag sedan man var ute å gick långa promenader men nu ska det bli ändring på den saken :)

Ja jag ska även försöka lägga ciggen på hyllan så man får upp bättre flås å kondis :)

Var ju ett tag sedan man "tränade" så förhoppningsvis så har inte musklerna försvunnit allt för lång bort :)


Sitter å väntar på att barnen ska komma hem nu, dem har varit på fritids idag eftersom att vi har haft lite möten å så som vi har varit tvugna att gå på...


Mötet i sig gick bra, nu kanske det blir lite fart på allt så att detta jävla tisslande å tasslande kan få ett slut...Tänker inte gå in på riktigt vad det va som blev sagt eller vad det handlar om men jag kan säga så pass mycket att det känns jävligt skönt att ha backup :)


Peab kommer på måndag och bilar upp vårat hallgolv, dem skulle ha kommit idag men icke sa nicke...Vi fick hem ett brav i brevlådan nu på eftermiddagen och dem uppskattar att dem kommer att föra oväsen en hel jävla vecka så det komer ju att bli kul (inte) men men det ska ju "bara" vara mellan 7-16 på dagarna så det blir att gå på brädor tills dem är klara iom att ända sättet att ta sig in på toa är genom hallen :)


Idag fick jag äntligen dra igång snabeldraken eftersom att vi fick låna en från snälla Daniel och Jenny iom att våran snabeldrake har kastat in handduken, det kan jag säga kändes jätteskönt :)


Igår flyttade våran ena kanin några portar bort så nu har vi bara en kanin kvar, men hon behöver oxå ett nytt hem...

Tycker så synd om henne eftersom att vi inte har den tiden som behövs till henne och barna är inte så intresserade utav att ta hand om henne som dem var från början så det är bäst för henne...Nu gäller det bara att hitta någon som har lust att ta över henne :) Så om någon är intresserad är det bara att höra av sig :)


Nej nu ska jag va sällskaplig med familjen ett tag medan jag väntar på att grannen ska komma :)


Puss å kram :)

Av Anch - 10 augusti 2011 12:14

Jepp nu är det bara att börja röja, hallen ska tömmas och förrådet ska tömmas och omstruktureras...

Imorgon så kommer Peab och ska börja bila upp vårat hallgolv iom att det är avloppsstammen som är trasig så vore det ju bra om det blev gjort någon gång...

Vi kommer inte att kunna använda våran hall fören dem är klara å sedan kommer ju problemet med att vi måste gå genom hallen för att komma in på toaletten så den blir nog oxå ur funktion ett tag men men bara det blir bra sen...


Vi har tvättstugan idag klockan 2 så vi har ganska fullt upp idag kan jag lova, men innan vi kan börja med något så måste vi införskaffa oss en ny dammsugare eftersom våran strejkar :( Den har nog gjort sitt men har varit en trogen följeslagare i nästan 1 år så jag kan ju inte klandra honom :)


Måste leta efter ett nytt hem till våra kaniner, tycker synd om dem iom att barna som är jätte duktiga på att mata dem å kela lite med dem har inte det intresset som behövs för att ha kaniner, vilket är ganska synd iom att Zodde har stor potential som hoppare men iom att dem inte tränar honom något så blir det bara att han ligger...

Alice däremot älskar att vara ute å springa i koppel men eftersom att hennes päls inte har blivit ordentligt underhållen innan vi fick henne så måste hon rakas på bakdelen för att bli av med den tovan hon har där...

Svårigheten med att göra sig av med kaninerna är att det säljs så mycket kaniner idag så det är ingen som vill ha några, funderar på om man sk askänka bort dem eller om man ska sälja dem ja ja det får bli en senare fråga...


Nej nu ska jag ta och plocka undan i hallen och sedan plocka ihop tvätten så det är klart tills tvättiden börjar...

Nej det får bli en kaffe och en rök innan :)


Puss å kram :)

Av Anch - 8 augusti 2011 23:57

Ja efter ca 3 veckor i en dimma så känns det som om verkligheten eller rättare sagt livet börjar komma tillbaka, ganska skönt faktist :)

Fick glädjande besked nu ikväll men det kommer jag inte att skvallra om än fören jag är hundra på att det stämmer :) Nu blev ni nyfikna va ?????? Hahahaha ja det får ni va ett tag till :)


Börjar kännas rätt bra nu, min dotter är inte riktigt lika upprörd längre så det känns ju bättre iaf :)

Det enda som är nu är alla möten och grejer vi måste va delaktiga i men men det löser sig nog till det bättre det oxå, det är ju för hennes skull så naturligtvis gör vi det som måste göras :)


Har börjat jobba lite på min rökning och intaget utav en massa onyttigheter, ska nog bli bra detta oxå även om det är jävligt svårt att låta bli gosakerna så försöker jag, har gett mig sjutton på att bli hälsosammare än vad jag är :)

Ja jag vill ha tillbaka lite muskler som har hamnat i träda nu ett tag men det sk anog funka :) Har funderat på å sätta igång med sumba ska bara skaffa mig ett först :)


Är fortfarande lite labil har jag märkt iom att mitt humör flyger i taket för minsta lilla speciellt när det gäller mina barn (om det händer dem något), men det är nog inte så jäkla konstigt...Det blir bättre med tiden...


Nej nu ska jag gå å dra täcket över mig å sova ett par timmar och hoppas på att morgondagens innehåll kommer att skänka oss en massa glädje :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards