Anch The One And Only

Alla inlägg under februari 2012

Av Anch - 28 februari 2012 08:33

Att hitta dem möbler man vill ha i sitt hem, håller på å gör om lite gär hemma just nu så jag sitter dagligen på blocket å söker möbler...

Jag vet inte om ni andra som brukar sitta på blocket har märkt att även om grejerna är begangnade så tror folk att dem kan ta ny pris för sakerna...


Det jag letar efter specifikt är en bäddbar divan soffa i svart, expedithyllor i svart ( kan tänka mig vitt oxå), vardagsrumsbord i svart ( kan tänka mig vitt oxå), matta :)

Visst dessa saker finns det massor utav men om man sedan kollar på vad nya saker kostar så är det exakt samma pris nästan....

Jag kan ju tycka att om man ska sälja något så får man faktist tänka på att sakerna är begangnade å inte ta ny pris för dem...

Egentligen spelar det ingen större roll kände bara att jag var tvungen att spy ur mig lite galla :)


Var in till Linköping igår em kväll med gubben å barna å handlade lite, var in en sväng på jula där det blev 2 airbrusch ja å så hittade barna varsinn radiostyrd bil så imorse var inte lillan vidare intresserad utav att gå till skolan för hon ville köra bil men när jag förklarat för henne att om hon var hemma å var sjuk så skulle hon ändå inte få köra med bilen så klädde hon på sig å stack iväg till skolan med il fart :)


Idag händer det absolut inte mycket :) 

Blir som vanligt, städa tvätta, diska ja som alla andra dagar :)

Blir ju så när man går hemma varje dag :)


Nee nu ska jag sätta igång så jag kanske får något gjort idag iaf :)


Puss å kram :)

Av Anch - 23 februari 2012 10:59

Fast egentligen så tycker jag inte att jag behöver uppdatera den varje dag iom att så mycket nytt händer absolut inte i mitt liv å det skulle bara bli tråkigt om jag skulle sitta å skriva samma sak varje dag :)

Jag skulle ju absolut inte läsa om det var samma sak varje dag :)


Men men ja vad ska man börja med idag då???

Ja kan ju börja med att Nea ska ha övernattning på sitt fritids ikväll å hon är jätte spänd å förväntans full :) Kan bara hoppas på att det går bra för henne :)

Hon har ju lite problem med att övernatta på andra ställen utom hemma :)

Men hon har packat och donat hela dagen å just nu sitter hon i badet:)

Så jag håller tummarna för att det kommer att gå bra för henne :)


Så ikväll är det bara jag, gubben å Thuwa hemma så vi får väl ha lite eget mys så inte Thuwa kommer att sakna Nea för mycket för det brukar hon göra när Nea inte är hemma :)


För övrigt är det inte så mycket som händer för tillfället... 


I början av Mars eller rättare sagt den 7/3 så ska jag iväg på rättegång pga sms härvan som uppstod förra året, ska bli intressant å se vad som kommer att ska då, åtalet är ofredande m.m så vi får väl se om personen i fråga blir dömd eller inte...

För er som har följt min blogg så vet ni vad det handlar om för ni andra så kanske det kommer en närmare förklaring när rättegången är slut...


Ja just nu finns det inte så mycket mer att tillägga om varken det ena eller det andra så detta blev ganska kort :)


Puss å kram :)

Av Anch - 16 februari 2012 08:27

Ja nästan iaf :)

Har legat med feber i 2 dagar så det har inte varit mycket action på mig kan jag ju lova, sovit bort praktiskt taget 2 dagar men men nu är jag feberfri iaf :)

Mina underbara barn har varit jätte gulliga å gjort både mat och tagit hand om sin sjuka mamma :)

Dem kan vara så mysiga när man är sjuk :)


Nea har varit hemma sedan i torsdags men idag är hon äntligen tillbaka i skolan, får hoppas att det håller i sig dessa 2 dagar som är kvar iom att det e sportlov nästa vecka :)

Grannen kom ner i morse å ville låna lite knäckebröd då hennes barn åkte på magsjuka inatt så egentligen är det nog bara å vänta på att det ska slå till här hemma iom att dem barnen å mina barn leker med varandra varje dag...

Jag håller ju tummarna på att det inte blir magsjuka här hemma för nu får det räcka med sjukdom för ett tag tycker jag...


Eftersom att jag varit "borta" i 2 dar så blir det å städa idag då jag mår mycket bättre, jag ska försöka att inte ta ut mig så jag blir sjuk igen så de blir å ta det lugnt även om det ska städas å tvättas :)


Nej intressantare än så blir de inte just nu :)


Puss å kram :)

Av Anch - 13 februari 2012 09:15

Jepp så var det måndag igen, som alla andra veckor :)

Vaknade riktigt tidigt imorse å insåg att jag glömt att packa lillans massäck nu när hon ska iväg å bada med fritids, hoppar upp ur sängen å sätter igång å fixa pannkisar eftersom att jag lovat henne detta :)

Slår ett öga på klockan när jag är klar å inser att klockan är ca 06.15

Hmmm ja så kan man ju oxå göra :)

Inte illa å stiga upp så tidigt bara för lite pannkisar :)

Men men jag hade lovat henne så nu har hon pannkisar å snart så sticker dem iväg å badar...


Eftersom att Nea fortfarande är sjuk med feber så följde jag lillan till skolan å passade på att hämta lite läxböcker å saker till Nea så hon inte hamnar efter iom att hon varit hemma sedan i torsdags...

När jag står å pratar med Neas fröken visar hon vad hon tycker att Nea ska jobba med och berättar sedan att dem hoppar runt i boken så vi ska inte bli oroliga om det är flera sidor där inget har blivit gjort...


Jag kan ju tycka att de vore betydligt bättre om dem gick sida för sida å inte hoppade runt en massa, vi fick minsann inte hoppa fram och tillbaka i våra böcker när vi gick i skolan...

Då var det dessutom mycket lättare å hålla reda på om det var något man hamnade efter i, idag vet man ju inte om barnen är efter eller före iom att man inte vet vad dem håller på med...


Nej nu ska jag försöka få Nea till å jobba lite i boken å sedan blir det städning å tvätt som står på schemat :)


Puss å kram :)

Av Anch - 12 februari 2012 13:32

Har hunnit med lite sen sist jag skrev :)

Varit på bla två föräldramöten...

Ja vad ska man säga???

Ganska komiskt iom att det är på samma skola men det gäller olika klasser men det var mest samma info på dem båda förutom när det kommer till den nya skollagen som gäller kunskapskraven som alla barn ska uppnå i 3:dje klass...

När jag var på första föräldramötet så berättade Neas fröken om dessa kunskapskrav lite kort å sedan visade hon upp hur många punkter det gällde på matten bla...

När jag sedan går på föräldramöte så berättas Thuwas fröknar om hur systemet funkar och visar vad som står pluss att dem informerar om att vi föräldrar kommer att kunna gå in på den sidan bara för att kolla hur våra barn ligger till rent kunskapsmässigt...

Nu är det ju så att Thuwa går i 1:an och har inte dessa krav på sig att uppfylla än men att det är bra att ha som riktlinjer då hon kommer upp till 3:an..

Nea som redan går i 3:an å dessutom har lite svårigheter med läsning och skrivning har nu 1 termin på sig att klara dessa kunskapskrav eftersom att den nya skollagen säger att alla som går ut 3:an ska kunna detta...


Ärligt talat visst ska dem sätta in extra resurser om dem märker att ett barn inte kommer att nå upp till dessa krav, men i ärlighetens namn hur hade dem tänkt att klara detta på bara 1 termin????


Hur blir det sedan för dem elever som kanske inte alls uppnår alla dessa punkter på alla dessa ämnen, hur kommer dem att känna sig när dem märker att dem ligger efter sina kamrater i klassen...

Hur kommer de andra barnen att hantera om någon av deras kamrater hamnar efter???

Iom att det funnit mobbing tidigare i båda dessa klasser men speciellt i Neas klass, hur kommer det då att bli nu när eleverna får reda på att dem är "bättre" eller "sämre" än sina kamrater....


Ja lite små funderingar så här på en söndag :)


Nästa vecka blir det fullt upp i början av veckan :)

På måndag ska Thuwa iväg å bada med fritids å på tisdag så ska vi iväg till dietisten om vi nu tar oss in till Mjölby sedan på onsdag så är det uppföljningssamtal med Thuwas rektor å fröknar om hur det går för henne i skolan nu efter att vi har börjat gå till kuratorn...


Sen följer en vecka med sportlov så vi får väl se vad vi hittar på å gör då :)


Idag blir det som alla andra dagar här hemma :)

Städning å tvättning :)


Försöker dessutom bli av med lite grejer vi har här hemma, köksbord å lite hyllor :)


Nej nu ska jag fortsätta röja här hemma lite å se till så att barna kanske kan hålla lite sams :)


Puss å kram :)

Av Anch - 3 februari 2012 09:03

Är väl det minsta jag kan säga just nu...

Neas fröken ringer å undrar om Nea är hemma från skolan idag för hon har inte dykt upp på skolan än å detta var 45 min efter att dem har börjat...


Det som var, va att Neas fröken hade bett henne igår att gå hem till en klasskamrat å få med sig henne till skolan för den tjejen har en tendens att skolka ganska ofta...

Så snäll som Nea är går hon till den här tjejen för att få med henne men hon vägrar å tycker att dem ska gå åt ett annat håll, så Nea gör allt hon kan för att få med sig den här tjejen till skolan och efter ca 1 timme så har dem kommit fram...

Nea jätte ledsen för att hon är sen...


Rätta mig om jag har fel men är det inte helt åt helvete att lägga ett så "stort" ansvar på ett barn???

Det är ju inte Neas uppgift till att få med sig ett annat barn till skolan utan det är ju den andra tjejens upppgift/ansvar att gå till skolan...

Jag vet inte men det är iaf så jag ser det hela...

Vad tycker ni???

Vore uppskattat med lite feedback på den punkten....


Nej nu ska jag ta itu med vardagen å träna lite, blev ju bara 40 min igår så idag för de bli lite till tror jag :)


Puss å kram :)

Av Anch - 2 februari 2012 11:49

Ja allt har funkat jätte bra nu i några veckor å det har inte varit några utbrott så man börjar slappna av vilket man absolut inte ska göra....


För igår kom en redig explosion från lilla fröken som slutade med ett utbrott som varade i nästan 1 timme...

Å ja jag höll mitt lugn vilket jag inte trodde att jag skulle men trots sparkar, slag å MASSOR av fula ord och hotelser höjde jag inte ens rösten utan viskade bara till henne, vilket jag tror gjorde henne bara mer galen...


Men hon fick sitta på sin stol i hallen å försöka lugna ner sig vilket absolut inte gick...

Så efter mycket disskution ( som kuratorn vill att jag ska undvika) så gav hon upp å lugnade ner sig å ville gå in på sitt rum men ihärdig som jag är släppte jag inte iväg henne fören vi hade pratat ut om situationen som hade uppstått å varför...

När vi sitter å pratar om det så tittar lillfröken upp på mig åtalar om att vi hade glömt bort att göra som kuratorn hade sagt med andningen å det va nog därför det hade tagit så lång tid för henne att lugna ner sig...

Hahaha ja hon har sina ljusa stunder ibland måste jag ju säga :) :)


Nå nå nog om det :)

Har fått för mig att jag ska bli "super" fit till i sommar så nu har jag börjat med att träna å ska så göra varje dag å sedan blir det att masa sig ner på gymmet oxå :)

Försöker få tag på Sumba till vårat wii så jag kan variera träningen lite så att det inte blir allt för tråkigt...

Jag har gett mig själv 2 månader till detta så vi får väl se hur det går :D 

Nu har jag ju bara det extremt jobbiga rökandet som jag oxå måste få bukt med men det kanske kommer det oxå allt eftersom :)

För övrigt så går det faktist bara bra :)

Men som sagt det är 2 månader så vi får se vad som händer :)

En bra grej är ju iaf att jag har börjat "äta" lunch eller snarare dricka min lunch iom att jag kör modifast till lunch då jag inte äter lunch alls så tycker jag att det kan vara rätt bra så får jag ju i mig nått iaf :)


Hade föräldramöte igår i Neas klass å det är ju som det alltid är fröken står å pratar å pratar å ingen annan säger ett ord...

I år börjar dem med nationella prov å de ska bli intressant å se hur det kommer att gå :)

Det började disskuteras klassresa för barnen men det rann ut lite i sanden eftersom att många föräldrar tycker att barnen är för små för att gå runt å sälja kakor å sånt ( vilket jag håller med om ), klassen har fått ihop 1500:- sedan julbasaren så något kanske dem kommer att kunna hitta på i vår om vi inte kommer på något som gör att dem kan få in lite mer pengar :)


Nästa vecka är det dags för föräldramöte i lill frökens klass å de ska ju bli intressant å se hur det kommer att gå :)


nej nu ska jag vika lite tvätt å fortsätta med min vardag :)


Puss å kram :)

Av Anch - 1 februari 2012 08:15

För att blogga lite :)

Ja jag har inte riktigt hunnit med det sedan sist men men nu ska jag försöka få ihop ett litet inlägg :)


Det går riktigt bra hos kuratorn faktist :) Han har många bra tips om hur vi ska handskas med situationen och Thuwas humör, han har även fått skolan att fatta hur dem ska göra med Thuwa vilket jag har försökt med sedan hon gick på dagis.

Det verkar som om det funkar som det ska iaf, dem har inte ringt hem någe mer sen sista gången så jag håller tummarna :)


Jag har fortfarande inte fått tag på någe jobb så det blir å söka vidare, funderar på å plugga vidare ännu mer men det beror lite på kostnaden som blir iom att jag inte får ut mer från csn...

Ja ja det löser sig sa hon som sket i vasken :)


Har fått tillbaka kontakten med en riktigt god vän till mig eller fått tillbaka å tillbaka, vi har väl inte pratat så mycket med varandra det senaste åren men förhoppningsvis så kommer det att bli bättre nu :)

Känns skönt att veta att man inte är bortglömd så att säga :)


Har haft liten tripp down memory lane denna vecka och funderat väldigt mycket på det som varit och varför saker å ting blev som det blev...

Under mina funderingar har jag iaf kommit på en sak, jag var faan inte den lättaste att handskas med när jag var yngre, varken för pojkvän eller släkt :)

"Jag vet bäst" var nog mitt motto på den tiden :) Ja ärligt så kommer jag nog inte ihåg så mycket eller rättare sagt jag vill nog inte komma ihåg men en sak vet jag iaf...

Jag sårade många på min väg innan jag tog mitt förnuft till fånga, synd bara att de flesta jag sårat inte kan godta en ursäkt...Jag har försökt men finns inte mycket jag kan göra när personerna inte vill...


Jaja nu ska jag inte gräva mer i det för då kan man ju rent av bli deprimerad...:) 


Vad händer annars då????

Hmmmm ja inte är det då mycket iaf :) Dagarna går sin vanliga promenad å jag gör som jag alltid gjort :)

Städar, tvättar, WF å FB:ar :)


Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe å ta en rök sen får vi se vad som händer :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards