Anch The One And Only

Alla inlägg under september 2011

Av Anch - 17 september 2011 00:54

Ja det kan ju bli så när man har arslet fullt med en massa annat men nu har jag lite tid över så nu kan jag blogga lite :)

Har inte hänt så mycket sista tiden faktist, ungarna går i skolan å än så länge så verkar det gå bra :)

Har föräldra möte på tisdag vilket ska bli väldigt intressant eftersom att jag har lite å ta upp i klassen ang störningar under lektionstid å utfrysning på rasterna....

Ja det är inte bara min dotter det händer utan det finns fler i klassen å ja tycker inte att skolan kan blunda för detta iom att barnen har börjat välja att inte gå i skolan eftersom att det blir mobbning under lektionstid då inte alla har kommit lika långt i bökkerna som vissa å att vissa har större problem än andra att förstå det dem läser/skriver el räknar....

På rasterna så finns det vissa som inte får vara med å leka av någon anledning å det är ju upp till oss föräldrar att se till att lära våra barn att oavsett storlek/kön/färg så är vi alla lika å lika mycket värda, det är skit samma ifall man har mycket pengar eller inga alls det är inte det som avgör vad man är för en människa....

ja ja nu ska jag inte disskutera detta här för det ger inte så mycket bättre å ta det med dem det gäller å dem det berör :)


Min lilla dotter har varit ute på rackartyg idag så hon kommer inte att tycka om sin mamma vidare mycket imorgon iom att hon kommer att ha utegångsförbud imorgon...

Det va så att hon var hemma hos en kompis å sedan försvann dem båda å var borta ett bra tag innan dem kom tillbaka å när dem gjorde det så visade det sig att dem varit nere vid ån å min dotter hade suttit på kanten å sedan halkat i ån...

Jag vet inte hur länge hon var i ån innan hon tog sig upp men när hon väl kom hem så var hon ganska frussen å knallröd i ansiktet vilket hon fortfarnde är så inatt blir det att hålla stenkoll på henne så att ingen händer under natten...

Det hon berättade om händelsen var att hon halkade ner i ån och tog sig inte upp direkt å då fick hon panik men sen lyckades hon ta sig upp....

Hon vet mycket väl att varken hon eller storasyster får vara nere vid ån eftersom att man kan trilla i å det är inte lätt att ta sig upp...

Jag var inte glad på henne när hon kom hem men samtidigt var jag glad att hon klarade sig med livet i behåll :)


Förövrigt har det inte hänt så väldans mycket, hundarna leker å far, Lizzie har kommit in i trotts åldern å det märks tydligt eftersom hon bara vägrar att lyssna när man säger något åt henne men det är bara att härda ut :)


Nej nu tror jag nog att jag ska sluta å dra mig mot sängen för nu börjar jag bli väldans trötter :)


Puss å kram :)

Av Anch - 5 september 2011 08:53

Var det i lördags å vi hade det super kul :)

Tack till alla som kom å förgyllde våran kväll, ett speciellt tack till Pelle, Bösen, Pier och Mogge som spelade super bra under kvällen :)

Jag började kvällen med huvudvärk vilket inte är så jävla bra om man ska dricka :)

Hade huvudvärk under hela kvällen men men hade roligt iaf :)

Lindy å Titti ni är faan inte kloka nån utav er men faan va roligt vi kan ha ihop :)

Ida super kul att du släppte loss oxå synd bara att du avrundade så tidigt :)

Tack Vonka för att du tog barnen och hundarna :)

Ja kvällen var riktigt lyckad med bra musik, god mat och en massa trevligt folk :)


Gårdagen spenderade jag i sängen precis hela dan, inte pga att jag var bakis utan pga att huvudvärken inte gav med sig vilket den inte gjort idag heller så vi får se hur länge det kommer att hålla på :)

Faan jag kunde inte ens titta igår än mer lyfta på huvudet så idag är det ju klart bättre :)


Idag blir det å försöka städa å plocka iordning här hemma samt hoppas på att dem kommer å lägger golv å tapetserar snart i våran hall så vi kanske kan få lite ordning snart, trött på att det står saker överallt där det inte ska vara....


Det kommer att komma ut foton från festen så snart jag orkar tömma alla foton å filmer från telefonen :)


Puss å kram :)

Av Anch - 1 september 2011 08:54

På nått sett så blir det alltid att man glömmer bort bloggen för att man har fullt upp med allt annat :)

Det är barn, skola, jobb, möten, djur ja en massa saker som alltid kommer emellan när man har tänkt sig att blogga :)

Men samtidigt så händer det inte så mycke som gör det värt att blogga heller :)

Visst skulle jag kunna sitta å tala om hur min vardag ser ut varje dag men det skulle nog vara ganska uttrååkande för dem få som läser detta :)


Idag blir det att försöka städa undan här i lägenheten, ser ut som om man kastat in en handgranat för att sedan köra över stället med en bullldozer :)

Väntar fortfarande på att snickaren och målaren ska komma så vi kan få nya tapeter och ny matta i hallen, verkar som om det kommer att ta evigheter innan det händer så just nu har vi inte mycket användning utav våran hall kan jag lova :)


För övrigt så funkar allt bra här hemma, Lizzie å Mira har börjat sova i samma säng å katterna har börjat inse att "monstret" är här för att stanna :)

Iaf så tycker smulan att Lizzie är ett monster :)


Idag ska jag iväg med Lennea till tandläkaren så då får vi se vad dommen kommer att bli :) Jag kan lova att hon ser verkligen inte fram emot det.


Sen blir det att sätta sig med läxor som lilla fröken har å det är ingen dans på rosor det heller, hon hatar verkligen när dem får läxor så jag måste komma på något sätt att få henne att tycka att det är roligt med läxor :)


Jag tror att största anledningen till att Lennea inte gillar att ha läxor å så är pågrund av att när dem sedan ska läsa upp dem på skolan så finns det vissa i hennes klass som sitter å fnissar å skrattar åt henne, men jag vet att det inte bara är hon som har blivit drabbad av det, det finns fler...


Nej nu måste jag verkligen sätta igång :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards