Anch The One And Only

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anch - 24 oktober 2011 08:53

Ja här är ju experten på å blogga, jag bloggar ju minst 70 ggr/dag så det börjar väl vara ganska tröttsamt eller :)

Har varit på arbetsintrervju å sitter å vätar på att få svar :) Hoppas hoppas hoppas på att jag får jobbet :)


Barnen är i skolan å jag ska försöka göra så mycket så möjligt av dagen idag även om energin tryter men ibland så måste man bara för att :)


Vädret är väl inte det bästa men men vad gör det man får väl lov att göra det bästa av det :) Fast även om det e mulet å tråkigt så var det inte så himla kallt som jag trodde att det skulle vara :)


Mira är i höglöp just nu å Lizzie är på henne som en igel, jagar henne runt om i lägenheten å Mira jagar upp Lizzie från och till hela tiden :)


Planeringen för dagen ser ut så här:

* Städa

* Tvätta

* Röja

* Sy på maskeradkläderna :)

Mer än så kan jag nog inte göra idag, jag ska försöka hinna med lite träning oxå eftersom att det nu va 2 veckor sedan jag tränade sist pga sjukdom men eftersom att den nästan gett me sig så kan man ju mjukstarta :)


På lördag är det höstfest med frivillig utklädning på Sleazy Riders Mc i Motala å förhoppningsvis så kan vi åka dit beror lite på barnvakt :) Jag kan ju hoppas iaf :) Ska bli skit kul, inte för att det blir mycket maskeradkläder för mig men lite annorlunda kommer jag allt att vara :)


Äntligen har hallen blivit komplett, ja förutom matta å spottar då men för övrigt så är den klar :) Kommer at komma upp foton före och efter så fort jag har lagt in kortena på datorn :)


Så nu kan  vi äntligen fortsätta med resten av lägenheten, efter hallen ( som nu är klar ) så kommer det att bli vardagsrummet som kommer att få ett facelift :) Ska bli så kul att äntligen få ordning på allt :)

Jag ska slipa ner å måla om skänken så att den passar in i lägenheten eller rättare sagt in i vardagsrummet :) Den kommer att bli så fiiiiiin så :)

Så nu blir det att köpa in lite mer färg så jag har så det räcker till skänken :)


Nej nu har jag nog skrivit om allt å ingenting så nu ska jag ta itu med dagen :)


Puss å kram :)

Av Anch - 12 oktober 2011 14:30

Det har kommit till min kännedom att någon eller några läser min blogg å sedan rapporterar till mina barns skola om jag skriver något om den :)

Jag tycker att detta är super kul iom att Sverige är ett land där vi har åsiktsfrihet och blir uppmanade att säga vad vi tycker och tänker, det enda jag tycker är synd är att dessa personer inte vågar stå för att dem är "skvallerbyttor" och tror att dem kommer att ligga bra till bara för att dem "skvallrar" om vad man  tycker och tänker...

Jag kan mycket väl säga vad jag tycker å tänker även till skolan å det gör jag oxå, det jag tycker är sorgligt i allt detta är att det ska bli sådan dramatik över att man har en åsikt om något...

Visst är det bra att skolan tar itu med saker å ting å visst gör dem allt för våra elever( njaeee kanske inte allt då), för hade dem gjort de så hade det varit fler rastvakter på skolan som kunde hålla koll på barnen så att dem inte hittar på en massa saker som är totalt onödigt att göra bara för att vara tuff.....

Hoppsan nu får visst "skvallerbyttorna" mer att skvallra om men va faan gör väl det, synd bara att dem inte kommer direkt till mig med sina åsikter istället för att springa runt...


På tal om att springa runt...Jag börjar bli skapligt trött på alla människor som springer runt å sprider skit till höger å vänster hela tiden... Tänk att människor har så lite att göra med sin fritid att dem måste göra allt för att försöka förstör för andra å när man sedan säger vad man tycker å tänker kommer det hotelser om att gör det igen så gör jag si å så med dig...Hahahahahahahahahahahahaha Patetiskt kan jag ju bara säga...Hahahahahahahahaah


För övrigt så är nog allt bara bra :) Hostar faan så halsen håller på å gå sönder känns det som men men det går över med framtiden det oxå :)

Ungarna är iaf friska ( peppar,peppar) än så länge är nog bäst att tillägga :)


Nee nu skiter jag i detta, har ingen ork att sitta här just nu :)


Puss å kram :)

Av Anch - 9 oktober 2011 12:50

Ja man kan inte göra annat :)

Har börjat träna och då seriöst men vad händer, jo jag går å blir rå förkyld så nu är det bara att ta det lugnt tills den ger med sig....


I fredags var jag på arbetsintervju och det kändes bra måste jag säga så nu är det bara å hålla tummarna på att jag får komma tillbaka å att jag får jobbet :)

Det innebär en massa pendlande men det får man stå ut med eftersom att man inte har körkort :) Förhoppningsvis så kommer man att ha råd å ta kortet sen :)


Är sliten som satan i kroppen men det beror nog på förkylningen, hoppas bara att den ger med sig snart så jag inte blir för slö för å sätta igång å fortsätta träna :)


Idag är det dags att städa å tvätta här hemma, inte för att jag har vidare mycket energi till det men men måste man så måste man :)


Har badat, borstat å klippt klorna på Mira idag, Lizzie får bli en annan dag iom att hon är ju lite större än Mira men hon har fått klorna klippta och borstad :)


Nej nu orkar jag inte skriva mer, har egentligen inget mer att skriva om heller :)


Puss å kram :)

Av Anch - 6 oktober 2011 08:56

Eller inte..... Faan det är precis som om dygnets alla timmar inte räcker till, till det man vill att det ska räcka till :)

Tänker varje dag att nu ska jag slänga in ett par ord så inte folk tror att jag har försvunnit helt men så dyker något upp å då är det glömt :)

Visst jag kanske inte bloggar om något intressant eller om någon nyhet men va fasiken gör det???? Det är ju inget måste :)


Jag kommer knappt ihåg vad jag bloggade om senast jag var in här så jag vet inte riktigt om det hänt något nytt eller inte, hmmm kanske borde träna hjärnkontoret lite mer på att komma ihåg saker å ting... Men jag är ju blondie så vad kan man förvänta sig av mig...


En sak som är återkommande i vårat liv för tillfället är mobbing och utfrysning har jag kommit på, våran äldsta dotter kämpar som faan med skolan å ens att orka gå dit eftersom att det finns vissa barn ( ingen nämnd, ingen glömd) som gör allt för att hon inte ska trivas i skolan...

Dem hittar på en massa jävulsk tyg å säger en massa elaka saker om henne till henne, bakom hennes rygg...

Så här har det varit ända sedan 6 års vilket jag har försökt att kämpa med å oratat med skolan om men det verkar precis som om skolan är en struts, gömmer huvudet i sanden och tror att dem är skyddade i arslet....

Så sent som igår blev det utfrysning men då var det en annan tjej som blev hotad till att inte vara med våran dotter för då skulle hennes liv göras till ett helvete...

Jag undrar var föräldrarna till dessa barn är och vad dem spelar för roll när det kommer till föräldraskap????

Viss jag säger inte att mina barn är små änglar som sitter å gör absolut ingenting för det vore å ljuga ( speciellt när det kommer till den lilla )....


När man kontaktar skolan om allt detta får man till svars att " vi ska prata med dem inblandade", "vi har rastvakter som är ute på rasterna men dem kan ju inte kolla hela området" nej det är inte konstigt att dem inte har koll när dem sitter på sina arslen å inte går runt å kollar till alla barn....


Faan jag blir så jävla irriterad, det är inte meningen att man som förälder ska behöva övervaka på skolan när barnen är där, det är skolans uppgift att ta hand om våra barn när dem är där....


En episod som hände där min dotter inte var inblandad från början va när två tjejer snodde en annan tjejs jacka, kastade upp den i ett träd å där blev den hängandes i 2 nätter (båda nätterna regnade det) innan den blev ner plockad...Min dotter fick reda på av tjejerna som gjort detta dagen efter å då gick hon till tjejen som ägde jackan å talade om detta vilket resulterade i att min dotter fick ta skit för det...


Vet egentligen ni föräldrar om vad era barn gör i skolan om dagarna? Har ni koll på om dem blir mobbade, mobbar eller bara går i sin ensamhet???

Problemet på min äldsta dotters skola är inte bara på rasterna, det är även på lektionerna där dem sitter å mobbas å kallar varandra saker t. ex. "är du dum i huvudet" bara för att man kanske inte har kommit lika långt som grannen brevid har gjort, eller för att man kanske har svårare att läsa eller räkna än dem andra...

Vad nu deras lärare gör åt saken det vet jag inte, vad jag än så länge har märkt är att barnen inte har någon som hellst recpekt för sin lärare å skiter högaktningsfullt i vad denne säger...


Visst vissa kan tycka att jag överreagerar med allt detta å "det är ju inte så farligt" men när min dotter kommer hem från skolan varje jävla dag å är ledsen, arg, besviken då tycker jag att det inte är att överreagera...

Ett barn som går i skolan ska tycka att det är kul å gå dit, ska tycka att det är kul att vara i skolan för annars så finns risken att dem sätter igång å skolka, hitta på jävulstyg å bara skita i allt...

Jag vill inte att min dotter ska bli sådan, jag vill att hon ska känna en glädje till att få gå till skolan, hur ska hon annars orka med att plugga å lära sig saker??

Hon lägger all sin energi just nu på att bli accepterad i skolan å gör allt för att vara alla till lags även om det betyder att hon går emot sig själv....


Faan jag blir bara mer å mer irriterad när jag sitter här å skriver, kanske skulle skita i detta å göra något annat för annars lär detta inlägg aldrig ta slut har jag en känsla av :)


Hmmm vad ska jag då skriva om, hundarna mår bra...Måste träna Lizzie på att vara hemma själv så hon inte river hela lägeheten när man går hemmifrån, vilket hon näst intill gör nu :) Nja kanske inte lägenheten i sig men vissa saker i den har hon gett sig på...T.ex. min gubben slipmaskin fick sig en åka förra gången jag gick över till Vonka i ca 30 min, kommer hem å hon har dragit in den i sin säng, slitit av sladden å skalat den...Men so tur va så hade hon inte svalt något så hon mådde inte dåligt...Bara gubbens slipmaskin :)


Har äntligen efter ca 2 månader fått iordning på våran hall så nu är den nytapetserad och det ligger nytt golv i den, så nu ska vi upp med hatthylla och skoställ om vi hittar något det vill säga, är på jakt efter svart/vita saker efetrsom att tapeterna är svart/vita å golvet skulle föreställa sig å va svart men det ser mest grått ut....


Nej nu har jag svamlat tillräckligt tror jag dags å ta itu med dagen så man får något gjort...

Jag ska rasta snabeldraken och fröken moppit, jag ska plugga å sedan måste jag träna lite oxå :)

Så jag har det jag gör idag :) Hmmm skulle behöva gå ut i tvättstugan men jag har faaan ingen lust till det idag :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards