Anch The One And Only

Alla inlägg under februari 2011

Av Anch - 28 februari 2011 16:54

Jaha då har vi hunnit vara i Enköping å farit runt lite, var riktigt kul att få träffa en massa gamla vänner tyvärr så hann vi inte träffa alla men men det får bli nästa gång.

Tog det bara lugnt i lördags kväll då vi kom hem, sen hade vi söndag vilodag även kallat å det blev det väl lite oxå men sen igår kväll när barna skulle lägga sig så började Lennea skrika helt hysteriskt pga att det värkte fruktansvärt i hennes öra så tillslut efter mycket alvedon å tandagnisla så blev det att åka in till Linköping US å på vägen sitter hon å gråter å skriker om vart annat när hon helt plötsligt bara slutar å säger efter en stund "Det sa plopp i mitt öra, å nu gör det inte lika ont."

Efter ett tag så käner jag att det rinner från hennes öra å det rann inte lite kan jag lova, bara blod så när vi kom in på akuten blev det att sätta en kompress över örat så att det inte rann ner på halsen på henne. Vi fick byta kompress 6 gånger innan det slutat blöda.

Så vi åkte in vid nio på kvällen å va hemma vid 1 på natten:/ lite slitna men kontentan av det hela var att det gick hål på hennes trummhinna (ett onormalt stort hål enligt läkaren) så nu går hon på kåvepenin världens hästkur har hon fått sen så har vi återbesök om ca 5 dar. Jag hoppas att det inte kommer att göra någon påverkan på hennes hörsel men det finns en risk att den kommer att bli nedsatt.

Så nu kommer Lennea att få vara hemma från skolan tills hon är helt kurrage från allt detta.

Jag tycker så synd om henne för sista tiden har hon bara varit dålig så nu tycker jag att det är hennes tur att vara frisk.


Thuwa är bättre så imorgon ska hon till skolan för nu är hon så rastlös att hon går alla på nerverna och alla går henne på nerverna.


Nej nu ska jag sätta mig å plugga lite sen blir det att slöa på soffan resten av kvällen :)


Puss å kram:)

Av Anch - 24 februari 2011 15:42

Imorgon blir det en liten road tripp upp till Enköping å barnen är sjuka, ska bli intressant å se hur det går :)

Lennea är värst, hon har feber å hosta speciellt på nätterna så vi får se hur hon mår :)

Ska bli kul att få komma upp å träffa lite gamla vänner som man inte har träffat på ett bra tag, Thorda ska på begravning så han kommer nog inte att ha det lika trevligt.

Just nu är gubben å ungarna iväg en liten sväng så att mamma kan få plugga så det är nog bäst att jag gör det även om jag inte har den minsta lust till det men vad gör man, jag har delprov i psykologi imorgon å sen så sk ajag in med veckoproven så dem ser att jag är närvarande :)


Fick ett ganska tråkigt samtal igår, min sk "halvsyster" hängde sig natten till igår så det förstörde kvällen lite igår :( Inte för att vi har haft mycket till kontakt men visst vi umgicks ganska mycket när vi var små å sedan så skildes våra vägar å vi har inte haft kontakt på väldigt länge men det är ändå tragiskt att man väljer att ta sitt eget liv.

Vet inte varför hon valde den utgången men ibland så ser man inte någon annan utväg.


Nej nu ska jag plugga tills jag blir grå i huvet så jag kanske kan komma ihåg något så jag inte flunkar allt :)


Puss å kram :)

Av Anch - 18 februari 2011 17:27

Yes:) Nu kan jag äntligen ta helg å vila lite från alla studier, jag har precis lämnat in delprov1 i medicinsk grundkurs å så har jag lämnat in närvaroproven så nu finns det inte mycket mer jag kan göra:)

Har haft så fullt upp denna vecka med å plugga att jag inte har haft tid till att blogga eller göra något annat, men men nu har jag lite tid till att uppdatera min blogg å skriva in allt som jag inte hunnit med (inte för att det är vidare mycket)....

För att vara riktigt riktig så har jag inte ett skit jag kan komma med, denna vecka har varit ovanligt lugn:)


Imorgon är det barndisco så ungarna är eld och lågor här hemma å tränar på att dansa så dem kan vinna danstävlingarna som kommer att vara:)

Jag å gubben ska vara på klubben imorgon kväll eftersom att det är barhäng, så då kommer våran jätte snälla å gulliga barnvakt hit och ser till våra barn:)


Ikväll blir det fredagsmys med ungarna å sedan lite ensamtid för mig i badkaret:) Kan behövas efter denna veckas pluggande:)

Det blir nog ett glas vin el två oxå beror på hur mycket ork jag kommer att ha:)


Nej nu ska jag gå in i köket å hålla gubben sällskap medan han lagar mat:)

Currykyckling håller han på med (får se om jag kan ätat) är ganska så känslig när det gäller curry:)

Annars så får det bli annan kinamat för min del, han gör en massa små rätter:)


Jag ska försöka att bättra mig med att uppdatera mitt liv men det är inte alltid det finns ork el tid för sånt:)


Puss å kram:)

Av Anch - 14 februari 2011 18:16

Jahapp så var det alla hjärtans dag idag å jag fick jättefina blommor av mina barn och min man samt en liten choklad ask med hjärtan:)

Dem är gulliga värre mina små söta älsklingar:)


Första skoldagen gick bara bra, jag har studerat celler, vävnader, organ och organsystem, har väl inte riktigt fattat allt men det kommer.

Får repetera imorgon innan jag ger mig in i det nya kapitlett:)


För övrigt så har dagen bara farit fram:)

Imorgon så måste jag se till att få lite bortstädat här hemma och även sätta upp lite fina saker i mina fönster:)


nej nu ska jag sätta mig i soffan å får hoppas på att det blir en lugn kväll:)


Puss å kram :)

Av Anch - 14 februari 2011 01:29

Kan ju vara bra att göra det eftersom att det tydligen är måndag imorgon å då ska man vara uppe me tuppen å skicka ungarna till skolan å se till att dem har allt dem behöver för att klara dagen :)

Ja dessutom så ska man ju vara så piggelin att man ska orka med att plugga medicinsk grundkurs och psykologi, inte några större problem :)

Ska hinna med å städa oxå medans ungarna är i skolan så man inte springer ivägen för dem när dem sitter å spelar wii eller kollar på tv:)


Ska hämta hem ungarnas tv imorgon hade jag tänkt, trött på att dem lägger beslag på tv:n varje gång jag vill se något program:)


Var ett tag sedan jag klev in här å skrev men jag har inte haft vidare mycket att blogga om, mitt liv är ganska händelselös:) Händer praktist taget samma saker varje dag å det kan ju bli ganska långrandigt efter ett tag å läsa om :)


helgen har bara varit lugn, var in till klubben en sväng igår å tog ett par pilsner:) Var riktigt trevligt även om det inte var mycket folk där men nästa lördag lär dt nog bli drag iom att vi har barhäng:)


På tal om morötter:) Jag har hittat en helt underbar sida med en massa pyssel å dylikt för alla knåp sugna människor :) Skapamer.se heter sidan å dem var inte vidare dyra heller, helt oki i mina ögon :)


Imorgon eller rättare sagt idag är det alla hjärtans dag, får se om man får något el om man inte har gjort sig förtjänt av det:) jag har redan fått lite av min underbara älskling, han har köpt tre jätte fina ljusstakar som ska hängas upp i fönstret i vårat sovrum, kommer att bli så fint så:)


Jag däremot har inte en aning om vad jag ska ge min gubbe:) Det blir som vanligt, han får välja:) Bäst så för då kan han ju inte klaga på att han får något han inte vill ha:)


Ang. sms terrorn som har varit så verkar det som om personen i fråga har gett upp:) Jag har inte fått ett enda sms på hela veckan:)


Nej nu ska jag sluta sitta å mata er med en massa innehållslös info ang allt å ingenting:) Nu tänker jag gå å söve:)


Puss å kram :)

Av Anch - 9 februari 2011 14:11

Jag har inte kännt mig riktigt hundra ett par dar nu så det har blivit väldigt lite engagemang i bloggen tyvärr :( Men men nu är jag tillbaka förhoppningsvis:)

Har varit riktigt lugnt och skönt på sms fronten nu, jag har inte fått ett enda sms sen i lördag å det känns ganska bra måste jag säga men som sagt det betyder ju inte att psykopaten har lagt av:)


Jag kan för mitt liv inte förstå hur en människa kan ha så lite innanför pannbenet att man sitter å smsar å kastar en massa skit, då måste man ju ha en allvarlig störning.

Tycker bara att det är tråkigt att personen i fråga inte vågar stå för sina åsikter å säger dem direkt till mig ( in my face), men vissa har inte så pass mycket stake i sig att dem törs :) Vad tror dem kan hända? Att jag skulle slå dem på käften eller slita huvet av dem å stoppa upp det i arslet på dem. Snälla nån jag är inte dum i huvet, iom att polisen har fått alla sms som har blivit skickade till min telefon och alla svar som jag har svarat så och att det är polisanmält så kommer jag inte att göra något som kan riskera att mina barn får lida.


Nåväl nu till lite uppdateringar i mitt liv eftersom att jag inte varit inne å bloggat vidare mycket :)

Har insett att jag måste avpolitera vissa människor i mitt liv som drar alldeles för mycket energi av mig.

Ska börja studera på måndag , ska läsa till undersköterska:)

Måste göra om lite i mitt liv, ska bli skönt när allt kommer på plats:)


Nej nu ska jag gå och ta hand om tvätten och hoppas på att inte alla ungar river lägenheten medans jag är borta:)


Puss å kram:)


**************************************************
*********************************************

Fortsätter på detta inlägg istället för att göra ett nytt.

Fick posten idag så nu letar jag ferbilt efter böcker speciellt medecinsk grundkurs och Psykologi AB som jag behöver först sen får det bli att leta vidare efter böckerna jag behöver sen så om det är någon som har dessa böcker skulle jag bli tacksam om ni hörde av er :)


Puss å kram :)

Av Anch - 2 februari 2011 21:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anch - 2 februari 2011 16:11

Jupp ikväll blir det tvättstugan för min del :) Ja det är ett onödigt ont som man tydligen måste göra var och varannan dag, tänk om tvätten ändå kunde sköta sig själv.

Jag måste få tag på en tvättmaskin snart, jag blir galen av att konka saker fram och tillbaka från tvättstugan.

Igår beställde jag en dusch kabin så förhoppningsvis så kommer dem inom en snar framtid och tar vårat badkar å sätter in duschen, ska bli skönt med lite mer utrymme i badrummet än vad som har varit :)

Så fort duschen är på plats så sk ajag börja jaga efter en tvättmaskin, jag tänker inte hyra utav bostadsbolaget för dem ska ha så hutlöst mycket för att installera en.


Väntar på att mina betyg från Skellefteå ska komma så att jag kan skicka in min ansökan till omvårdnadsprogrammet, sen blir det plugga av :)

Har 1,5 års plugg att se fram emot sen är man undersköterska, men det är det värt :)


Har inte fått några sms ännu idag men det hinner nog med att komma kvällen är ju inte slut än:)


Nej nu ska jag gå å rota i kyl å frys för å se vad som ska bli till middag ikväll :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards