Anch The One And Only

Alla inlägg under april 2011

Av Anch - 27 april 2011 19:31

Varför vet jag inte men just nu känns det bara blääääää :(

Påsk helgen har varit bara bra för att vara mer rättvis den har varit underbar :)

Vi har påtat i våran trädgård hela helgen å gjort det fint :) Vi har planterat påskliljor, tulpan lökar, jordgubbar å sedan planterat två stora Amerikanska blåbärs buskar så vi får hoppas att dem tar sig, påskliljorna har börjat slå ut så det lyser gult å fint i rabatten just nu :)

Vi har hälsat på hos folk å fä vilket oxå har varit super kul, jag har fullt med bilder å små video snuttar på ungarna när dem rider på Ia`s hästar Minett och Ronja så jag ska bara ta mig tid å lägga upp dem så kommer dem oxå att hitta hit till bloggen :)

Ja å så har jag pluggat å gjort prov :)

Så denna påskhelg har gått i familjens tecken vilket har varit helt underbart :)


Men så idag så kändes det som om en våg av hopplöshet bara drog över mig å allt känns piss :( Känns som om allt vi jobbat för håller på att faller i bitar en liten bit i taget ändå är det inget speciellt som har hänt.

Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag känner mig så här, ibland känns det som om vi lever två skilda liv, du far runt å träffar folk å fä medan jag sitter hemma med barnen fast ändå är det inte så, det vet jag ju....

Men ändå känns det som om det är så, jag kan inte riktigt förklara vad det är jag menar eller vad faan det är jag känner bara att det är piss :(

Jag älskar dig av hela mitt hjärta å jag vet att du älskar mig men ibland känns det ändå bara bläää :(

Ja jag är ju inte den mest positiva just nu märker jag men va faan man måste ju få vara lite negativ ibland eller är det bara reserverat för andra?

Nej jag ska inte sitta å klaga, jag har ett underbart liv med en underbar man och två underbara barn :)

Men för tillfället vill jag bara dra täcket över huvudet å bara sova, sova i flera miljoner år känns det som. Faan jag har ingen energi till något, jag har ingen lust till något jag vill bara sova....


Dax å väcka upp sig själv å se till att få barnen i säng å plocka undan så att det inte ser allt för jävligt ut här hemma...


Puss å kram

Av Anch - 18 april 2011 20:40

Ja inte för att jag har gjort så mycket men trötter är jag tror att det beror på att magen inte alls vill vara med mig längre :(

Käkar medicin dagligen bara för att kunna äta å ändå fubkar det inte så det blir nog att ringa farbror dr imorgon å hoppas på att dem kan hitta på något vettigt....

Faan jag tom spydde igår kväll av att jag drack vatten å det va ingen hit tydligen :(

Men men vi får se vad dr säger imorgon....


Lennea och Thuwa har varit uppe på väder idag och badat även om jag sa att dem inte fick det, olydiga som vanligt så dem har spenderat nästan hela dagen inne på sitt rum och förhoppningsvis så lärde dem sig något av det....


Drog in till Motala en sväng nu i kväll å handlade lite, gött nu finns det så jag kan käka frukost imorgon om nu magen tillåter det :)


Nu ska jag försöka få mina barn å gå å sova så att jag kan ha lite alone tid innan gubben kommer hem så jag kan mysa med honom i soffan sen :)

Han börjar ju jobba imorgon så då lär han vara helt färdig när han kommer hem på kvällarna :)


Hade inte så mycket mer att blogga om just nu men det kommer att komma lite mer, har lite på G men måste vänta å se först :)


Puss å kram :)

Av Anch - 14 april 2011 13:26

Äntligen så har jag fått upprättelse och nu är det bevisat, jag ljög inte om det fast en viss idiot påstod det :)

Oki att det har tagit väldigt lång tid till upprättelse men det är som man säger, hur snabbt du än springer hinner sanningen alltid ifatt dig :)


Idag har jag ägnat fm åt att sitta i solen å gassa i min bikini så att jag kanske kan få lite färg denna sommar så att jag inte bara bränner sönder mig som jag vanligtvis gör :)

Hoppas på att det är lika bra väder imorgon oxå för då blir det att fortsätta gassa lite :D

Det är tajm att låta ryggen få sin beskärda del av solen å inte bara framsidan :)


Jaha ikväll får vi se om SAIK kan komma igen eller om dem ska låta FBK få en promenad seger, hoppas att SAIK ger tillbaka å kommer igen så att det blir riktigt med matcher :)

Matchen börjar 19.00 så då har jag bokat tv så barna får gå å sova tidigt om dem inte vill sitta me å kolla, Lennea vill gå på en "riktig" hockeymatch säger hon inte en sån som man ser på tv....Hahahaha ja hon är rolig hon :D


På tal om Lennea, hon har blivit riktigt taggad till att spara pengar när hon kom på att alla pengar hon sparar är ju hennes och då får hon köpa vad hon vill för dem så just nu satsar hon på att spara ihop pengar så hon kan köpa en dvärgkanin å allt som kommer därtill :)

Så hon har börjat med att göra sysslor här hemma för att tjäna pengar som hon sedan sparar :) Hon har riktig koll på hur mycket hon har sparat ihop och hon har bestämt sig för att hon måste få ihop minst 500:- innan hon kan köpa en kanin, så hon kommer att tala om för alla hon känner att hon vill ha saker till en kanin och pengar när hon fyller år :) Jag tycker att det är bra att hon  har något att se fram emot :)


Thuwa får oxå pengar när hon gör sina sysslor och hon sparar oxå men hon har inte riktigt kommit på att hon kan få ihop mycket pengar så hon gör inte så vidare mycket:) Men det kommer nog när hon märker att hon kan köpa vad hon vill sen:)

Vi har satt upp en lista på deras dörr där det står vad för sysslor dem har och hur mycket dem får för varje syssla, sen har vi en lite som är uppmärkt med namn och vecka samt sysslorna så att barna kan göra ett streck när dem har gjort en syssla å det funkar skit bra :)


Blev trött av att sitta i solen idag men jag har inte tid till att vila nu :) Måste städa här hemma å sedan plugga men först blir det lite mer surfing å rökning innan jag sätter igång :)


Håller på å planerar min trädgård å hur jag vill att den och uteplatsen ska se ut så jag har "anlitat" ett proffs som ska hjälpa mig lite :D Tack Emma du e bäst :D


Nej nu måst jag göra lite vettigt innan ungarna kommer hem :)


Puss å kram :)

Av Anch - 13 april 2011 13:12

Ja det är nog i minsta laget kanske, har haft det ganska stressigt ett tag nu så magen vill inte riktigt vara med med Novalucol funkar fint för magen just nu så jag fortsätter på det :)

Var på VC med Lennea idag för å kolla upp hennes huvudvärk och får till svar att det finns ingen läkare på någon VC som har så mycket kunskap om huvudvärk så läkaren vågade inte göra något utlåtande men hon skickade däremot iväg en remiss så nu är det bara att vänta å se hur lång tid det ska ta innan hon kan få hjälp för sin huvudvärk...

Det är ganska svårt för henne i skolan när huvudvärken sätter in å inga receptfria läkemedel hjälper längre så jag hoppas verkligen att det inte tar för lång tid...


Thuwa är på skolan idag å har baddag med käk från MC Donalds så hon lär va riktigt nöjd när hon kommer hem och för att vara lite snäll mot Lennea så köpte vi kebab till lunch, hahahaha Lennea är som en mini gurkan ( från BB ), hon bara älskar kebab finns inget godare tycker hon :)


Håller på å skickar runt mina cv till en massa ställen så man kanske kan få sig ett sommar jobb i sommar så man har lite pengar :)


Nej nu ska jag terra magen lite med å ta kaffe så får vi se vad som händer sen :)


Puss å kram :)

Av Anch - 8 april 2011 17:05

Eller rättare sagt min gubbe har satt mig på pottkanten idag, min dotter kommer hem å talar om att hennes kompis ska sälja sin dvärghamster å hon vill köpa henne.

Mitt svar till henne är att hon får fråga pappa å se vad han säger å gissa vad, han la över det till mig å tyckte att det får jag bestämma....Elak han är då....

Så nu gäller det att barna sköter sig extra mycket å ser till att det är rent och fint inne på deras rum innan jag avger mitt svar...

Javisst vi har redan 3 katter å 1 hund men vad gör det, gäller bara att barna ska förstå att det kommer att vara deras ansvar att ta hand om henne å se till att buren är ren å fin å att hon har mat....

Vi får se vad mitt svar blir, just för tillfället så tvekar jag massor kan jag lova:)

Även om barnen verkar väldigt intresserad av att få hem en hamster nu så gäller det att intresset finns kvar oxå...Hmmm ja ett svårt val vi får se vad det blir...


Jag har gjort veckans goda gärning iaf, jag har haft Vonkas mormors hund här så nu är hon badad, kloklippt, fått tänderna borstade å öronkollad så nu är mormor nöjd:) Ja jag tog Mira oxå när jag ändå höll på men en sak är säker, den hunden kan man bli galen på när det gäller att klippa klorna...

Jag har nog aldrig varit med om en halare hund när det kommer till att få klorna klippta:) Tog närmare 30 minuter innan alla klor var klippta:)

Trine var en dröm att både klippa klor på å bada, hon var jätte snäll:)


Nej nu ska jag försöka komma på vad vi ska kunna käka till middag ikväll, det är ju ändå fredag så vi får se vad mamma kokar ihop :)


Puss å kram :)

Av Anch - 7 april 2011 18:14

Ja det är nog det jag gör just nu, jag vill att hockeyn ska börja så jag kan bänka mig i soffan å hoppa, studsa å skrika lite helt underbart tycker jag :)


Har egentligen inget vettigt att skriva om, det blåser ute å ungarna är och flyger drake med plastpåsar och snören tror att det går bra iaf iom att dem inte kommit in än...

Har pluggat hela dan idag så snart är inlämningsuppgiften klar så jag får in den till min lärare imorgon...

Gubben är på klubben :) Ovanligt va?


Nej nu ska jag ha kaffe å en cigg :)

Av Anch - 6 april 2011 13:43

Vill byta ut lite möbler här hemma bla våran slitna trasiga soffa å soffbordet som inte heller är helt men men ibland har man inte pengar så det räcker:( Skulle vilja få tag på en divansoffa men faan dem är ju svindyra...

Ska motta våran bokhylla å hoppas på att den får plats i vårat sovrum, för tillfället står den i vardagsrummet men jag vill inte ha den där för på den platsen så vill jag sätta upp en spegelvägg bla...

Har iaf skaffat fram en bäddsoffa till ungarnas rum så nu fattas det bara ett bord och nya bokhyllor behöver en tvbänk oxå men det kommer:)

Jag ska köpa in en expedit hylla till vårat vardagsrum oxå å ha tv:n på, faan jag skulle behöva vinna en jävla massa pengar så jag kan göra allt jag vill eller så kanske man skulle råna en bank:) Hahaha skulle nog inte komma långt med det om jag skulle försöka...


Nu är det bara två timmar kvar tills ungarna ska hem, ska bli väldigt intressant å se vilket humör min minsta är på :)

Hon kommer att bli galen eftersom att dem kommer att få gå hem vilket hon absolut inte kommer att tycka om men men sånt är livet :)


Ikväll är det tvättstugan oxå vilket jag mer än gärna skulle slippa men men vad gör man när man inte har eget, bara att traska å se glad ut :)


Gud så negativ jag är då, nej nu ska jag ta en kopp kaffe :)


Puss å kram :)

Av Anch - 1 april 2011 09:53

Som t.ex igår när gubben kom hem från jobbet så var maten klar så det bara var för honom att värma på...Det enda som va var att när han kom hem hade han över 40 grader i feber å mådde skit men han var tvungen att åka iväg på möte så jag lovade honom att när han kom hem igen så skulle ett bad vara upptappat åt honom å kaffet klart....Sagt å gjort så när han kom hem var badvattnet klart å jag hade gjort det lite mysig med tända ljus å mysig stämning så det bara var för honom att lägga sig å njuta, sen var jag så snäll att jag tvättade honom på ryggen...Det va en riktig ta hand om min sjuka älskling kväll igår 


Nu är ungarna på skolan å gubben på jobbet så här hemma är det lugnt å skönt ett litet tag till iaf, sen ska snabeldraken fram å rastas å fröken mopp ska få göra sitt , ikväll kommer en polare ner från STHLM å vi har inte träffats på länge så det ska bli kul....


Får hoppas att gubben mår lite bättre idag när han kommer hem för vi måste handla lite så vi kan laga lite mat här hemma...


Javisst ja igår hade min dotter olycksdag kan jag lova, hon lyckade låsa in sig i hissen eller rättare sagt få den att stanna mellan två våningar å blev sittandes i nästan 2 timmar innan någon upptäckte att hon satt där, hon hade ganska mycket panik när mamma kom dit kan jag lova...

Hissen hon fastnade i sitter i huset där vi bodde förut å hon hade varit hos en kompis som bor där men på vägen ner så hade hon tappat en petshop som hade gjort att hissen hade stannat, även fast hon ringde på alarmklockan så var det ingen som hade reagerat vilket jag tycker är otroligt iom att bor man där det är hiss å dessutom att alarmklockan ringer så borde man reagera men det kanske bara är jag...

Hade jag hört att alarmet hade ringt hade jag gått över gården för å kolla till hur det va men som sagt jag hörde ingenting...

Ska bli intressant å se nu om hon kommer att åka hiss någon mer gång eller om detta var sista gången, hoppas bara att det inte ger vidare men för det kan vara jobbigt för henne i framtiden...


Nej nu ska jag slå igång musiken å poppa lite medans jag städar...


Puss å kram   

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards