Anch The One And Only

Alla inlägg under november 2011

Av Anch - 10 november 2011 08:10

Jupp nu är det tajm för dem grejerna igen :) Så nu är det ju bara å hålla tummarna att det inte är några större problem som dyker upp, inte för att jag tror det men men man vet ju aldrig...

Som tur är så är utvecklingssamtalet i em så då hinner jag förhoppningsvis göra klart allt annat jag har å göra idag som tex städning...


Har legat på latsidan när det kommer till städningen men det kan ju även bero på att jag har varit sjuk i snart 1 månad med denna förkylning men nu har jag bestämt mig att jag har fasen inte lust ork eller något annat till å fortsätta vara sjuk...Detta måste gå över nu :) ( positiva tankar är det ända som gäller :) )


Min dotter mår lite bättre nu men man vet ju aldrig det kommer ju tillbaka när man minst anar det, det enda jag kan säga är att hon känner sig iaf så pass trygg att hon kommer till oss om det är något å det vill inte säga lite :)


Sitter å letar nya tapeter till vardagsrummet, har tröttnat på dessa gula fula tapeter som är här så nu vill jag ha lite nytt :) Det enda är att jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha än :)

Det jag har klurat ut än så länge är att det blir en fondvägg som är väldigt ljus (vit) med svarta rankor på sen är ju bara frågan vad man ska ta för färg på resten av väggarna :) Ja jag kommer nog på det tids nog :)


Barnen är på skolan å jag sitter å intar första koppen kaffe, sen blir det å röja här hemma så det kan bli lite fint igen...Saknar att ha hyllor inne i vardagsrummet men det kommer förhoppningsvis snart det oxå :) Gäller bara å hitta några jag tycker om :) Vill absolut inte ha någon bokhylla igen, dem är bara stora klumpiga å samlar en massa skit å damm :)


Måste sätta igång med mitt jätte projekt snart oxå, ska förvandla våran skänk här hemma lite, måste slipa ner den helt å sedan måla om den så att den passar in igen :) Ja har man inte jobb så gör man sig jobb :) Eller vad säger ni :)


 Nej nu har jag faan inget vettigt å skriva om, detta inlägg var inget vidare vettigt över huvudtaget men men ibland blir det så :) Jaja nu måste jag sätta igång så jag hinner med allt som måste göras idag :)


Puss å kram :)

Av Anch - 7 november 2011 09:23

Igår kväll fick jag en fråga av min dotter som jag inte riktigt hade något bra svar på...

"Mamma? Om det hänt en sak som aldrig kommer att hända igen, kan man då börja tänka på det fast det har gått väldigt lång tid sedan det hände?"
Jag vet att hon syftar på händelsen i början av sommaren, hon har absolut inte velat prata om det eller att någon annan ska prata om det...
Min fråga i det hela är vad svarar man på denna fråga?

Det enda svar jag hade å ge henne var att "Även om det händer saker man inte pratar om så kan tankar och frågor komma upp väldigt långt efter att att det händer och minnesbilder kan komma från och till under hela ens liv".

Eftersom hon absolut inte har velat prata om händelsen så har vi inte pratat om det utan har väntat på att hon ska komma själv å prata om det å när hon gör det kan man inte ge henne ett vettigt svar, vet inte riktigt hur jag ska göra i denna fråga...
Hon har dessutom börjat få mardrömmar igen å kan inte somna på kvällarna pga alla minnesbilder som dyker upp när hon ska sova...


Skulle egentligen ha utvecklingssamtal på hennes skola idag men iom att jag fortfarande är sjuk och inte har så mycket ork så ställde jag in det så det får bli en annan dag...

Har egentligen ganska mycket jag behöver ta upp med hennes lärare men men det får vänta tills senare...

Det är väl bäst att jag inte skriver ut för mycket när det kommer till hennes skola iom att det finns dem som läser å sedan springer till min dotters lärare å "skvallrar" om allt jag skriver...


Jag läste en väns blogg tidigare idag å jag håller helt med henne när hon kommenterar att barnen inte känner sig trygga när dem är i skolan och att dem tycker att det är jobbigt pga att det är en massa stök å bråk inne i klassrummet som stör ordningen när det gäller att kunna fokusera på det som är viktigt dvs skolarbetet...

Jag vet att barnen känner sig otrygga å att dem inte vill vända sig till deras lärare bara för att dem känner att hon bara viftar bort deras tankar och känslor om hur situationen ser ut...

Min dotter har många gånger kommit hem från skolan å berättat att hon mått dåligt på skolan å försökt tala om det för sin lärare men fått svaret " Gå å sätt dig igen" eller " Bara ett litet tag till"... Jag tycker inte att det är så en lärare ska göra men vad vet jag, jag jobbar ju inte som lärare å jag vet inte vad dem ska å inte ska göra eller?

Nu kommer det inte att ta lång tid innan jag får ett samtal från läraren där hon påpekar att jag har skrivit ut något när det gäller skolan igen....Ja ja men det är fortfarande så att detta är MIN blogg å i den så skriver jag om MINA tankar och känslor, även om jag trampar någon eller några på tårna so be it...Det skiter jag fullständigt i...

Är det inte så att det är våra barns framtid som vi måste ta vara på och ge dem allt stöd och all den hjälp dem behöver för att bli egna individer som klarar sig själva????

Nej det är nog bäst att jag inte fortsätter på denna bana eftersom att det blir bara en massa snack och onödigt snack....

Inte för att jag inte står för vad jag tycker å tänker men jag tycker att det är onödigt bara för att det slutar bara i att det i slutändan är barnen som får ta all skit...


Har ju börjat jobba nu, vilket känns jäkligt bra...Trivs väldigt bra på jobbet även om det inte är varje dag som jag jobbar iom att jag är tim vik men men det är ju alltid en start....


Nej nu har jag suttit här å fördrivit tiden bra länge så nu måste jag nog sätta igång så jag får något gjort här hemma :)


Puss å kram :)

Presentation

Nytt år, ny blogg, nya tag :)
Jaha här kommer mitt liv att komma ner på print, mina tankar och känslor oavsett vad någon har att säga om den saken....Bara att gilla läget :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andras Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards